На допомогу завучу

Нормативно-правова база

Сертифікація від А до Я: що має знати завуч, щоб підготувати педагогів https://sqe.gov.ua/sertifikaciya-vid-a-do-ya-shho-maie-znati-za/?fbclid=IwAR21XRHYUXsaej3Y8t3pzPIA1GdqzDXR8HpvnWzbhkg0-G2O_G9CTQBJ_r0

ДОВІДКА ІЗ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЗА ЗРАЗКОМ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ НА НМТ https://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2024/03/DOVIDKA_2024.pdf?fbclid=IwAR1bhiWaQ57c8upxZDesrG4q-qsffHj0WFBF-yQY7GxYMiIaiLb3dhPt0sc


ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ НМТ https://testportal.gov.ua/nabuv-chynnosti-poryadok-provedennya-nmt/?fbclid=IwAR0RA8pE3EY-T1_93B22aISp0f7815hq1oE198N9EbgJcY6vWSOWovrFpSA

Заяви та накази – 2024: оформлення реквізитів за ДСТУ 4163:2020  https://new.kadroland.com/news/981-zayavi-ta-nakazi-2024-oformlennya-rekvizitiv-za-dstu-41632020?fbclid=IwAR3ruZLpMBd2mKAZTEJsZTOHr-jaC9dpmBJOz-mjPxQKDfrE_u_Mtl4aUHs

Освіта. Важливе! (освітня субвенція 2024, підручники, Стратегічний план діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року, моніторинг, методичні рекомендації тощо) https://www.facebook.com/OsvitaVazhlyve?locale=uk_UA


Дорожня карта атестації
 https://docs.google.com/document/d/1iw15t_4_Ul8UqfWjqB155qeYkrq_HskT/mobilebasic?fbclid=IwAR0E09uOkLMNgRZPRHoJKuZkm9h0nlH9YucqiohqD02qv1BKX6ndp26t6xE

Найвагоміші норми, що стануть у пригоді педагогам різних типів закладів освіти, які атестуються у новому навчальному році https://sqe.gov.ua/inklyuzivne-navchannya-u-shkoli-posibnik/?fbclid=IwAR3hfZFKM0Nnwt79uKvjrdS0OPbbIpvDR1u6OZ_uNtqoF-qRyXUXVx7dIck


Школярів звільнено від проходження ДПА -2024  https://osvita.ua/school/certification/90399/?fbclid=IwAR1wXlCA6i_Dg1ZTisq8gWGPKAs-JcyrKB_R6MOhA8wUzm77Jm0mBElteKs

Що має, а чого не має бути на сайті школи: юридичне розʼяснення для батьків https://nus.org.ua/questions/shho-maye-a-chogo-ne-maye-buty-na-sajti-shkoly-yurydychne-roz-yasnennya-dlya-batkiv/?fbclid=IwAR0E09uOkLMNgRZPRHoJKuZkm9h0nlH9YucqiohqD02qv1BKX6ndp26t6xE

Інклюзивне навчання у школі https://sqe.gov.ua/inklyuzivne-navchannya-u-shkoli-posibnik/?fbclid=IwAR3hfZFKM0Nnwt79uKvjrdS0OPbbIpvDR1u6OZ_uNtqoF-qRyXUXVx7dIck


«Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти», наказ МОН № 1090 від 6 вересня 2023 року.

МОН створило окремий розділ з методичними рекомендаціями https://nus.org.ua/news/mon-stvorylo-okremyj-rozdil-z-metodychnymy-rekomendatsiyamy/?fbclid=IwAR2HJgKYqp3-jHxghmsfOn-qsImOHQcVj2UVc-iODOlQzdvwQrfbljK_IS4

«Освіта. Важливе» в Телеграмі – t.me/OsvitaVazhlyve.

ГОТУЄМОСЬ ДО НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ: ТАРИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Продовжуємо рубрику «ГОТУЄМОСЬ ДО НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ» серією публікацій з інфографікою з актуальних питань організації освітнього процесу в закладах освіти.
У розміщеній нижче інфографіці нагадуємо керівникам закладів освіти, що необхідно врахувати для своєчасного проведення тарифікації педагогічних працівників.
Інфографіка підготовлена на основі матеріалів Олени СВЯТЕНКО, заступниці директора департаменту – начальниці управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти Департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.
Нижче вашій увазі представлені активні посилання на нормативні документи з вищезазначених питань:
Закон України «Про повну загальну середню освіту» https://1ll.ink/aQNNr
Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» https://1ll.ink/cy0Fn
Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти» https://1ll.ink/5jhi8
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 №128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах» https://1ll.ink/mTDG5
Думаємо про майбутнє! Віримо у ПЕРЕМОГУ!

Освітяни не зобов’язані роздруковувати електронні журнали чи вести паперові паралельно – юридичне обґрунтування https://nus.org.ua/news/osvityany-ne-zobov-yazani-rozdrukovuvaty-elektronni-zhurnaly-chy-vesty-paperovi-paralelno-yurydychne-obgruntuvannya/?fbclid=IwAR3ruZLpMBd2mKAZTEJsZTOHr-jaC9dpmBJOz-mjPxQKDfrE_u_Mtl4aUHs




 
Завдання методичної роботи 

ü вироблення моделі, формування пріоритетних завдань, визначення змісту методичної роботи (роботи з професійного розвитку);
ü розгляд планів, програм, проектів усіх підрозділів методичної роботи, їх затвердження;
ü здійснення загального керівництва методичною, науковою, інноваційною діяльністю; організація групових та колективних методичних заходів (педради, психолого-педагогічні семінари, консиліуми, проблемні семінари, круглі столи, науково-практичні конференції, педагогічні читання, творчі звіти-презентації тощо) в системі роботи з професійного розвитку;
ü організація педагогічних конкурсів у навчальному закладі, підготовки вчителів до педагогічних конкурсі вищих рівнів;
ü популяризація активних форм методичної роботи, навчання керівників методичного активу;
ü затвердження тематики засідань педагогічних рад;
ü організація розробки  стратегічних документів (програм розвитку, освітньої програми, що включає навчальний план);
ü участь у розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних програм;
ü організація розробки та коректування концепції освітнього процесу відповідно до основних напрямків розвитку НВК;
ü сприяння  пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;
ü організація цілеспрямованої роботи з молодими спеціалістами (організація стажування та наставництва);
ü організація самоосвітньої роботи педагогів, самовдосконалення й самореалізація їхньої особистості;

ü розгляд питань організації, керівництва й контролю роботи з обдарованими дітьми, позакласною, дослідницькою роботою учнів.
















План засідань методичної ради


з/п

Зміст роботи

Дата проведення

Відповідаль-
ний


Примітки
                               
                                І засідання
1.
Про завдання методичної роботи на 2017/2018 навчальний рік. Структура й напрями методичної роботи в новому році.






08 вересня 2017 р.
Клюйко Н.І.

2.
Про організацію науково-дослідницької роботи у 2017/2018 н.р.. Підготовка учнів до участі у Всеукраїнських учнівських  олімпіадах, турнірах, творчих конкурсах.
Клюйко Н.І.,
керівники МО

3.
Про розгляд та затвердження планів роботи шкільних методичних об’єднань.
керівники МО

4.
Про методичний супровід навчально-виховного процесу в 5-9-х класах. Організація роботи із створення оптимального навчального середовища для вчителів, які викладатимуть предмети у 5-9-х класах
Клюйко Н.І..,  керівники МО

5.
Про обговорення Концепції «Нова українська школа».
Клюйко Н.І.


ІІ засідання
1.
Про підсумки проведення І (шкільного) туру Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів у 2017/2018 н.р.




24 листопада 2017 р
Клюйко Н.І..,

2.
Про стан дослідно-експериментальної роботи та інноваційної діяльності в навчально-виховному комплексі у 2017/2018 навчальному році.
Клюйко Н.І..,

3.
Про наступність у роботі між дошкільною та початковою ланками освіти  в  умовах Нової української  школи
Клюйко Н.І..,
Петрович Н.В.

4.
Про стан та реалізацію вчителями- предметниками навчально-методичного забезпечення кабінетів щодо впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
Клюйко Н.І.,


ІІІ засідання
1.
Про стан самоосвітньої діяльності й методичної активності педагогічних працівників.
­­



09 лютого 2017 р.
Клюйко Н.І., керівники МО

2.
Про підсумки результатів конкурсу «Учитель року».
Клюйко Н.І.

3.
Про підсумки курсової підготовки за  2017 рік. Звітування вчителів, що пройшли курсову підготовку при РОІППО в 2017 році.

Клюйко Н.І.

4.
Про організаційно-методичні умови формування інноваційної культури сучасного педагога.
Шульга С.П.


ІV засідання
1.
Про виконання рішень попередніх засідань методичної ради.







01 червня 2017 р.
Члени МР

2.
Про підсумки науково-методичної роботи з педкадрами у 2017/2018 навчальному році.

Клюйко Н.І.

3.
Про звітування керівників методичних об’єднань про проведену роботу упродовж 2017/2018 навчального року.


Керівники МО

4.
Про звітування наставника щодо проведеної роботи з молодим педагогом.

Турук Л.С.

5.
Про підсумки реалізації ІІІ етапу науково-методичної проблеми

Клюйко Н.І.

        Працюємо з педагогічним колективом
Тема: Сучасний урок. Яким він має бути?
(круглий стіл)
Мета: сприяти підвищенню методичної підготовки педагогів із технологій сучасного уроку; мотивації діяльності педагоггічного колективу з питань удосконалення уроку; зростанню педагогічної майстерності вчителів у підготовці та проведенні уроків, їх удосконалені на основі використання інноваційних технологій; активізації творчого та професійного потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
Обладнання: мультимедійна презентація, зірочки 
Форма проведення: круглий стіл.
Склад: директор НВК, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі початкових класів, вчителі-предметники.
  Безумство –  діяти по-старому і чекати нових результатів.
                                                                     Альберт Енштейн

ХІД ПРОВЕДЕННЯ
Вступна частина
Вступне слово заступника директора з навчально-виховної роботи
З уроку починається навчально-виховний процес, уроком він і закінчується. Усе інше в школі відіграє хоча й важливу, але допоміжну роль, доповнюючи й розвиваючи все те, що закладається на уроках. Кожний новий урок – це сходинка в знаннях  і розвитку учня, новий внесок у формування його розумової й моральної культури, у розвиток ключових і предметних компетентностей.
Урок – не самоціль. Це інструмент виховання й розвитку, формування компетентної життєтворчої особистості. І якщо ми хочемо перевести нашу школу в режим розвитку, ми повинні досконало опанувати цим інструментом, навчитися більш раціонально його використовувати, досконало освоїти керування ним.
По-перше, урок у  школі був і залишається основною формою організації навчальної роботи, за допомогою якої здійснюється виховання й розвиток компетентної особистості.
По-друге, життєздатність, життєстійкість уроку пояснюється тим, що він являє собою живу, рухливу, процесуальну систему, що постійно змінюється й удосконалюється й у якій відбиваються всі різноманітні багатопланові сторони й моменти навчально-виховного процесу.
Урок як основна форма навчання постійно зазнає змін; вимоги до його організації й проведення висуваються відповідно до запитів сучасного суспільства.
Сьогодні, в процесі бурхливого розвитку освіти, у ході запровадження компетентнісно орієнтованого навчання виникає потреба по-новому подивитися на сучасний урок, на його структуру, форми, технології проведення.
На сучасному етапі розвитку освіти кінцевим результатом навчального процесу є формування компетентного випускника школи, розвиток ключових і предметних компетентностей учня. І так як освітній процес в основному відбувається на уроці, то і сучасний урок повинен мати компетентнісно орієнтоване спрямування, тобто і його структура, і його форми проведення, і технології й методи, які ми використовуємо, повинні забезпечувати розвиток і формування компетентностей, необхідних особистості для життєздійснення, життєреаліазації, життєтворчості.
Практична частина
Обговорення запитань
ЗАПИТАННЯ № 1
Урок як форму організації навчання придумав Я. А. Коменський більш ніж 400 років тому. Словосполучення «сучасний урок» — це нісенітниця, нонсенс, абсурд?
Відповідь № 1
Усі винайдені впродовж останніх десятиліть нововведення показували свою ефективність саме в рамках уроку. За наявності навчальних планів, програм урок був і залишається основною формою організації навчального процесу.
ЗАПИТАННЯ № 2
Чи є небезпечною для вчителя звичка прямого запозичення методичних розробок уроків?
Відповідь № 2
Читати такі посібники корисно, запозичувати щось із них можна за умови, якщо сам учитель — автор сценарію, режисер-постановник та дійова особа уроку, оскільки навчальні можливості дітей конкретних класів знає лише він.
ЗАПИТАННЯ № 3
Про які уроки говорив академік Ю.К. Бабанський: «Звичайно, ці уроки розважають, бавлять, збуджують, дивують. Але вчителям не варто в та­кому разі забувати, що урок, ну хоч трохи, має ще й навчати?
Ваше особисте ставлення до таких уроків.
Відповідь № 3
Ігрова форма - це тільки засіб для досягнення навчальної мети уроку. Головне в уроці — чого навчилися діти.
ЗАПИТАННЯ № 4
Відкритий урок – публічне дійство. Це показ, демонстрація, презентація. Як ви ставитеся до відрепетируваного відкритого уроку?
Відповідь № 4
Репетирувати відкриті уроки не варто, оскільки під час проведения потрібно побачити творчу лабораторію вчителя, відчути атмосферу пошуку, імпровізації. Відкриті уроки — школа педагогічної майстерності, у якій учителю важливо показати процес навчання; а не готові результати.
Проведення анкетування «стиль викладання»
Анкета «Стиль  викладання»
1. Якщо клас   не приведений в порядок:
а.     моя реакція залежить від ситуації;
б.     я не звертаю на це увагу;
в.     не можу почати урок.
2. Я вважаю своїм обов'язком зробити зауваження, якщо дитина порушує порядок у громадському місці:
а.     залежно від ситуації;
б.     ні;
в.     так.
3. Я вважаю за краще працювати під керівництвом людини, яка:
а.     надає простір для творчості;
б.     не втручається в мою роботу;
в.     дає чіткі вказівки.
4. Під час уроку я дотримуюся наміченого пла­ну:
а.     залежно від ситуації;
б.     віддаю перевагу імпровізації;
в.     завжди.
5. Коли я бачу, що учень поводиться зухвало стосовно мене:
а.     вважаю за краще з'ясувати відносини;
б.     ігнорую цей факт;
в.     відплачую йому тією ж монетою.
6. Якщо учень висловлює точку зору, яку я не мо­жу прийняти:
а.     я намагаюся прийняти його точку зору;
б.     переводжу розмову на іншу тему;
в.     прагну виправити його, пояснити йому йо­го помилку.
7. На мій погляд, у шкільному колективі найважливіше.
а.     працювати творчо;
б.     відсутність конфліктів;
в.     трудова дисципліна.
8. Я вважаю, що вчитель може підвищити голос на учня:
а.     ні, це недопустимо;
б.     важко відповісти;
в.     якщо учень цього заслуговує.
9. Непередбачені ситуації на уроках:
а.     можна ефективно використовувати;
б.     краще ігнорувати;
в.     лише заважають навчальному процесу.
10 . Мої учні ставляться до мене з симпатією:
а.     ні;
б.     коли як;
в.     не знаю.
Порахуйте, скільки у вас відповідей за номе­рами 1, 2, 3.
Якщо у вас більше «а»то це говорить про демократичний стиль діяльності вчителя. Педагог надає можливість учням самостійно приймати рішення, прислухається до їхньої думки, заохочує самотійність думок, враховує не лише успішність, але й особисті якості учнів. Основні методи дії: спонукання, порада, прохання. У педагога спостерігається задоволення своєю професією, гнучкість, високий ступінь прийняття себе й інших. Відвертість і природністъ у спілкуванні, доброзичливий настрій, що сприяє ефективності навчання.
Переважання 2-го варіанту відповіді вказує на межі стилю потурання діяльності вчителя. Такий педагог уникає ухвалення рішень, передаючи ініціативу учням, колегам, батькам. Організацію і контроль діяльності учнів здійснює безсистемно, у складних педагогічних ситуаціях проявляє нерішучість і коливання, переживаючи почуття певної залежності від учнів. Для багатьох із таких педагогів характерна занижена самооцінка, відчуття тривоги та невпевненості у своєму професіоналізмі, незадоволення своєю роботою.
Переважання 3-го варіанту говорить про авторитарні тенденції в діяльності педагога. Учитель використовує свої права, як правило, не враховуючи думку дітей і конкретну ситуацію. Головні ме­тоди впливу — наказ, доручення. Такому вчителеві притаманне незадоволення роботою багатьох учнів, хоча він може мати репутацію сильного педагога. Але на його уроках діти відчувають себе незатишно, більшість не виявляє активності й самостійності.
    Обговорення запитань
ЗАПИТАННЯ №5
         Ефективність уроку. Від кого і від чого вона залежить?
Відповідь №5
-   професійна компетентність учителя – необхідна умова ефективності процесу навчання;
- особистість учителя – найважливіша запорука навчання, виховання й розвитку учнів. Як ви своєю особистістю стимулюєте позитивне ставлення учнів до навчання?
- від самооцінки вчителя, впевненості у собі,  його успішністі:
o   Успішні люди мають стійку самооцінку;
o   Розуміють, що невдача – лише тимчасове явище;
o   Бачать у невдачі одиничну подію;
o   Мають реалістичні очікування;
o   Зосереджують увагу на своїх сильних сторонах;
o   Ніколи не вважають себе «невдахами»;
o   Їх не можна вивести із гри, вони здатні рухатися вперед, незважаючи на обставини.
-         від психологічного комфорту, позитивного настрою
-          від створення ситуації успіху.       
         Для організації успішного навчання необхідно пам’ятати, що уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес до самостійного мислення та дій. Тому дуже важливо на початку заняття створити позитивну психологічну атмосферу, яка сприятиме розвитку особистості. Дітей потрібно вразити, здивувати, зацікавити та інтригувати.
-      від стилю викладання вчителя.
ЗАПИТАННЯ №6
         Як зробити урок ефективним?
Створення моделі ефективного уроку

Заключна частина
Заключне слово заступника директора з навчально-виховної роботи
Сучасний урок – одне зі складних понять сучасної педагогіки. Складність його в тому, що зміни в суспільстві, деяких науках (дидактика, психологія, педагогіка) істотно впливають на урок, приводячи до зміни парадигми уроку.
Велике значення сучасного уроку не тільки в утворенні, але й у розвитку і вихованні особистості.
Урок багатогранний кристал, у якому відбивається вся система навчання педагогів.
Композитор створює музичну п'єсу, художник— живописні полотна,
драматург — театральні шедеври; витвором   учительської    майстерності  є   урок.
Урок - жива клітинка навчально-виховного процесу. Усе найважливіше і найголовніше для школяра відбувається на уроці, оскільки уроку відводиться 90% навчального часу.
Вузлики на пам'ять
      Навчай цікаво, радісно, доступно, нестандартно, творчо;
      Розвивай допитливість, увагу, уяву, фантазію, мислення;
      Навчання організовуй індивідуально, диференційовано, різнорівнево;
      Виховуй в умовах доброзичливості, вимогливості, взаємоповаги;
      Впроваджуй активні та інтерактивні методи та прийоми, інноваційні технології.
                                                                                                       Додаток

 Творчу людину може виховати лише творчий педагог. Для всіх присутніх на завершення    хочу порадити рецепт творчості, успіху, молодості,  бадьорості:
«Систематично вживайте:
§  бальзам мудрості;
§  коктейль творчості;
§  каву бадьорості;
§  відвар пунктуальності;
§  настій терпимості;
§  екстракт людяності,
а також вітаміни:
А — для активності;
В — для бадьорості;
С — для цілеспрямованості;
Д — для діяльності
Е — для ефективності;
Р — для радості.

Тема: Методичний арсенал учителя щодо створення моделі самоосвітньої діяльності
(методичний ринг)
Мета: розширити знання учасників про особливості самоосвітньої діяльності, сприяти формуванню вміння презентувати власні надбання щодо самоосвіти; підтримати творчу ініціативу вчителів.
Обладнання:  мультимедійна презентація, моделі самоосвітньої діяльності, ринг, боксерські рукавиці.
Форма проведення: ділова гра

Хто хоче зрушити світ, то нехай почне із себе.
                                                                                Сократ

ХІД ПРОВЕДЕННЯ
Всупна частина
Вступне слово
«Покликав один багатій до себе 3 рабів і дав одному з них 5 талантів (давні гроші), а другому – 2, третьому ж – лише 1. Через деякий час повернулися до свого господаря раби, і той, що мав 5 талантів, дістав ще 5, той, що 2, - ще 2, а третій загубив і той талант, що мав: нічого не здобув. Покарав його господар вічною темрявою, сказавши: «Тому, хто має, ще додається, а хто нічого не має, то втратить і те, що мав».
Отже, кожна людина наділена  якимсь даром, талантом, має певні задатки, які потрібно розвивати, удосконалювати, бо без праці таланту немає, і хто не працює над собою, ніколи нічого не досягне. Недаремно кажуть:
Багато особистостей на світі,
Та кожна, безперечно, діамант,
Життя обточить всіх, воно покаже,
Хто варт чого, а хто не варт.
Наш НВК – це вернісаж особистостей. Тут працюють люди, які Божим велінням наділені розумом, талантом, добротою, людяністю. Але ніщо не возвеличує людину так, як праця. Наші вчителі уміють працювати і не як-небудь, а працювати творчо, як говориться у притчі, вони мають і їм ще додається.
Ознайомлення з темою, завданнями гри.
Життя – театр, а люди  в ньому – актори. Так дуже влучно сказав великий В. Шекспір. Життя людини – це творчість, бо ж постійно доводиться грати якусь роль. Роль сина чи дочка, дружини чи чоловіка, в одному випадку – підлеглого, в іншому – начальника. Бувають ролі більш удалі або менш удалі, все залежить від  міри таланту. І зараз ми включаємось у гру. У ділову гру – педагогічний ринг.
  На боксерському ринзі у кожному раунді схрещуються дві сили, дві витривалості.. Роль судді на ринзі виконуватиму я. Уболівальники – присутні можуть висловлювати свою згоду чи незгоду, підтримку чи незадоволення, скориставшись уявним вільним мікрофоном. Судитиме наших гравців компетентне журі у складі: Серка А.М., директора НВК, Серко Н.В., заступника директора з ВР та Петрович В.В, вчителя української мови та літератури, які оцінять настрій учасників та вболівальників, цікаві запитання, культуру мовлення, вміння передавати досвід роботи.
Основна частина
РАУНД І.
Найвище щастя людини в тому, що вона відчуває в собі творчі сили, бачить себе творцем. Інакшим вчитель не може бути.
Ідея розвитку науки не нова. Дістервег  наголошував на неприпустимості відриву педагогічної діяльності від науки. Він стверджував, що сучасний вчитель повинен бути дослідником.
Отож, розпочинаймо І раунд. На ринг запрошуються молоді, енергійні, освічені …  педагоги Наталія Василівна та Віталій Миколайович.
Завдання1: за 5 хв. презентувати свою роботу із самоосвіти.
Завдання 2: на швидкість створити власну модель із самоосвіти, представити її.
Завдання 3: проявити творчість і скласти вірш за запропонованою римою.
……свято
 ……….радо
……….нам
………..вчителям
РАУНД ІІ.
Дуже важливо, щоб у діяльності педагога були присутнє почуття міри і слідування гаслу: «Учителю не зашкодь духовному і фізичному розвиткові дитини». Але творчу людину може виховати лише творчий педагог.
Отож, розпочинаймо ІІ раунд. На ринг запрошуються досвідчені, творчі, активні… Михайло Миколайович та Сергій Іванович.
Завдання1: за 5 хв. презентувати свою роботу із самоосвіти.
Завдання 2: на швидкість створити власну модель із самоосвіти, представити її.
Завдання 3: проявити творчість і скласти вірш за запропонованою римою.
……………дітям
…………доброти
…………    світі
…………не знайти
РАУНД ІІІ.
    Жили-були маленькі жабенята, які організували змагання з бігу. Їх мета була забратися на вершину вежі. Зібралося багато глядачів, які хотіли подивитися на ці змагання і посміятися над їхніми учасниками. Змагання розпочалися ... Правда те, що ніхто з глядачів не вірив, що жабенята зможуть забратися на вершину вежі.
    Чутні були такі репліки: «Це занадто складно. Вони НІКОЛИ не заберуться на вершину. Немає шансів! Вежа занадто висока ». Маленькі жабенята почали падати. Одне за іншим ... За винятком тих, у яких відкрилося друге дихання, вони стрибали усе вище і вище. Натовп все одно кричав: «Занадто важко! Жодне не зможе це зробити! »Ще більше жабенят утомилися й упали. Тільки ОДНЕ піднімалося все вище і вище. Те єдине не піддалося! Воно одне, приклало всі зусилля, забралося на вершину! Тоді всі жабенята захотіли дізнатися, як йому це вдалося? Один учасник запитав, як же цьому жабеняті, яке дісталося до вершини, вдалося знайти у собі сили? ВИЯВЛЯЄТЬСЯ - Переможець був ГЛУХИМ!
Ніколи не слухайте людей, які намагаються передати свій песимізм і негативний настрій, вони забирають у вас ваші найзаповітніші мрії та бажання!
На ІІІ раунд на ринг запрошуємо людей із значним педагогічним досвідом, які вміють цілеспрямовано рухатися до своєї мети, вміють слухати і творити …  Любов Севастянівну та Юлію Федорівну.
Завдання1: за 5 хв. презентувати свою роботу із самоосвіти.
Завдання 2: на швидкість створити власну модель із самоосвіти, представити її
Завдання 3: проявити творчість і скласти вірш за запропонованою римою.
……пролетіло
 ……….пера
……….настало
………..дітвора
Заключна  частина
Заключне  слово
Наш педагогічний ринг завершився. Давайте підведемо підсумки.
Одного разу хлопчик з батьком вирушили в гори. Несподівано хлопчик спіткнувся і впав. Боляче вдарившись,він закричав: «О-о-о-о-й!» На свій подив почув, як десь далеко в горах якийсь голос вторив йому: «О-о-о-о-й!» Зацікавившись, він прокричав:«Ти хто?!» І у відповідь почув: «Ти хто?!» Розгніваний такою відповіддю, хлопчик голосно вигукнув: «Боягуз!» До нього долинула відповідь: «Боягуз!» Хлопчик поглянув на батька й запитав: «Що це таке?» Батько усміхнувся і сказав: «Синку, а тепер послухай уважно». І він прокричав у напрямку гір: «Я в захваті від тебе!» Голос відповів: «Я в захваті від тебе!» Він знову прокричав: «Ти переможець!» Голос відповів: «Ти переможець!»Хлопчик здивовано подивився на батька. Тоді батько пояснив синові: «Люди називають цей голос ВІДЛУННЯМ, а насправді це — ЖИТТЯ. Воно повертає тобі назад усе, що ти говориш і робиш.
Наше життя — просте відображення наших вчинків. Життя поверне тобі все, що ти дав йому».




Ведуча. Наше засідання добігає кінця. На завершення пропоную виконати інтерактивну вправу «Клубок»
Всі учасники стають у коло і кидають клубок один одному, кажучи компліменти. Кожен тримає нитку в руці. В результаті утворюється «павутина». Ведучий пропонує підняти руки вгору і продемонструвати, що утворилося.
Ведуча. «Обережно доторкуйся до людини. Жити серед людей -- це однаково, що ходити в казковому саду, де навколо тебе найтонші пелюстки квітів із тремтячими краплями роси: треба так торкатися до квітів, щоб не впала на землю жодна крапля… Школа – святиня і надія народу. У школі навчають не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати навколишній світ, багатства науки і мистецтва. У школі вчать жити». Ці слова Василя Сухомлинського завжди актуальні для педагога.
Всі ми зв’язані між собою. Наша творча взаємодія допомагає розвивати комунікативні навички, встановлює емоційні контакти, допомагає розв’язувати виховні завдання. А найголовніше – виховувати в кожній дитині творчу особистість, здатну до креативного мислення.














Немає коментарів:

Дописати коментар